czwartek, 7 lutego 2013

Jak praktykować wdzięczność


Jak dla mnie, to możecie nawet chodzić po ulicach i mówić przypadkowym przechodniom, że jesteście wdzięczni za ich istnienie:) Dobrej energii nigdy za wiele:) Ale tak serio, najprostszym sposobem jest bycie wdzięcznym za to, co się ma - tu i teraz, bez fantazjowania. Jesteś wdzięczny za ubrania, będziesz miał ich więcej - tak działa Prawo przyciągania. Jesteś wdzięczny za swojego partnera - będziesz miał więcej okazji, by być za niego wdzięcznym. Itd.

Możesz robić listę rzeczy, za które jesteś wdzięczny - w myślach lub na kartce. Ja - ponieważ często robię listę, wykonując równocześnie inne zadnia - preferuję wyliczanie w myślach. Każde zdanie zaczynam od: "jestem tak bardzo wdzięczna za...".

Ostatnio sporządzałam listę, ćwicząc na steperze:) "Jestem tak bardzo wdzięczna za tą wygodną koszulkę i szorty. Jestem tak bardzo wdzięczna za słuchawki, w których uwielbiam trenować i za muzykę, której teraz słucham; za tych wszystkich wspaniałych wykonawców, których utwory wprawiają mnie w tak dobry nastrój. Jestem tak bardzo wdzięczna za MP3 i swój steper. Jestem tak bardzo wdzięczna, za czas przeznaczony na czynny odpoczynek. Jestem tak bardzo wdzięczna za wannę, do której potem wskoczę i za pomarańczowy płyn do kąpieli. Jestem tak bardzo wdzięczna za..."

"Przerobiłam" w ten sposób całe moje otoczenie i czynności, które sprawiają mi frajdę. I nie chodzi w tym o bezmyślne wyliczanie, lecz o to, by przypomnieć sobie, dlaczego warto być wdzięcznym za te wszystkie rzeczy.

Zawsze, gdy praktykuję wdzięczność, spowalniam swój dialog wewnętrzny, by między jednym a drugim zdaniem mieć czas poczuć ten koktajl pozytywnych emocji. Zastanawiałam się też, czy można jakoś inaczej opisać uczucie wdzięczność, ale nic nie przyszło mi do głowy. Uczucie wdzięczności, to uczucie wdzięczności - trzeba spróbować, by wiedzieć, co to naprawdę jest:)



 pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywnie; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać