niedziela, 24 lutego 2013

Rozliczenie z przeszłością


Nie wiem, czy jesteś w gronie szczęściarzy, co to mieli idealne dzieciństwo i wczesną młodość - jeżeli tak, możesz pominąć ten wpis. Ja spotkałam w życiu tylko jednego takiego człowieka - w jego głowie i sercu chyba naprawdę wszystko jest poukładane, a pierwsze kilkanaście lat jego ziemskiej egzystencji było "bułeczką z masełkiem":)

Większość z nas nosi jednak ciężary przeszłości. Niektórzy potrafią dźwigać je aż do końca. Inni wciąż żyją przeszłością; jeszcze inni podejmują decyzję w oparciu o "ciemną stronę" tego, co było. Ciebie też pewnie w jakimś procencie to dotyczy.

Jest mnóstwo sposobów, by sobie z tym radzić, bez wizyty u psychologa:) Przerobiłam sporo metod, ale najbardziej oczyszczająca okazała się metoda wdzięczności (pamiętaj, to tylko moje, totalnie subiektywne odczucia; dla Ciebie lepsze może być co innego).

Ćwiczenie zaczerpnięte jest bodajże z "Siły" Rhondy Byrne i polega na tym, by opisać, za co jesteś wdzięczny - od dnia narodzin, do teraz. W grę wchodzą jedynie pozytywne aspekty. Nie ma żadnego miejsca na to, co trudne i bolesne.

Już w trakcie wykonywania tego ćwiczenia, dotarło do mnie, że te wszystkie "złe" rzeczy giną w porównaniu z ilością tych dobrych. Byłam w szoku, że mam tak wiele powodów, by być wdzięczną za swoją przeszłość; na co dzień, gdzieś to umyka. I choć nie zmieniłam, tego co było, mój mózg przesiał wspomnienia. Przez pół godziny analizował "stare dzieje" i widział tylko dobre rzeczy, a co za tym idzie, zmienił ładunek emocjonalny przeszłości.


 pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywnie; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

1 komentarz:

  1. Bo tak jest, wiecej jest zawsze dobrego ni złego i to dobre ma nas wspierać!!!

    OdpowiedzUsuń

Może Ci się spodobać