poniedziałek, 25 lutego 2013

To ćwiczenie zmieni Twoje życie


Mówię poważnie. Nie da się wykonać tego ćwiczenia źle. Być może w Twoim wypadku trzeba je powtórzyć dwa lub trzy razy, ale kiedy już to zrobisz, coś się diametralnie zmieni:)

Mówię do dysocjacji. Na nasze potrzeby opiszmy to jako zmniejszenie intensywności odczuć.

Darujmy sobie resztę teorii i przejdźmy od razu do praktyki.

UWAGA! Na początek nie wykonuj tego ćwiczenia w stosunku do Twojego partnera!

1. Pomyśl o osobie, która Cię złości albo drażni. Nie oceniaj swojego nastawienia do niej ani nie analizuj jej zachowania. Zamknij oczy i przypomnij sobie tę osobę. Prawdopodobnie zobaczysz kolorowy "film" z jej udziałem; może waszą kłótnię. Oceń poziom swoich emocji od 1 do 10, gdzie 1 to bardzo słabe emocje, a 10 to bardzo intensywne uczucia.

2. Zatrzymaj ten "film". Niech zamieni się w "zdjęcie" - żadnego ruchu.

3. Spraw, by zdjęcie stało się czarno-białe.

4. Możesz dorobić tej osobie uszy myszki miki i czerwone kręcone włosy jak u klauna; zmień także jej głos - niech mówi jak Goofy, albo Kaczor Donald.

5. Powoli zmniejszaj obraz i ściszaj dźwięk, aż przestaniesz go słyszeć, a wizerunek zniknie z twoich oczu.

Otwórz oczy i ceń natężenie swoich emocji? Jestem pewna, że się znacznie zmniejszyło. Jeżeli nie osiągnąłeś całkowitej satysfakcji, na spokojnie powtarzaj ćwiczenie, aż efekt Cię zadowoli.

Gdy ja za czasów studenckich wykonywałam je po raz pierwszy, "na tapetę" wzięłam jednego z moich profesorów. Doprowadzał mnie do furii.
Przeszłam przez wszystkie kroki, trochę jakby od niechcenia, tak tylko, by zobaczyć, czy to w ogóle działa. Gdy skończyłam, nie mogłam uwierzyć - myśl o profesorze totalnie nie robiła na mnie wrażenia; stał się całkowicie mi obojętny i taki jest do dzisiaj, po jednym razie!


 pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywnie; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać