czwartek, 21 marca 2013

Dlaczego ludzie nie ćwiczą


Zastanawiałam się nad tym dogłębnie. W końcu sama miałam w życiu baaardzo długi okres, gdy aktywność ruchowa (może poza spacerami) była dla mnie nudą i męczarnią.

Dziś mam następujące zdanie na ten temat:

1. Potrzebny jest cel. Należy wiedzieć, po co ćwiczymy. Może po to, by schudnąć, może by się odprężyć, a może żeby nie siedzieć w domu z upierdliwą żoną:)
2. Należy mieć właściwe przekonania na ten temat.

Opowiem Wam, jak to było w moim przypadku. Co jakiś czas "dopadała" mnie motywacja. Naoglądałam się zdjęć kobitek "przed i po" treningach, po czym przez tydzień z uporem maniaka ćwiczyłam wieczorami. Jednak przy pierwszym gorszym samopoczuciu czy natłoku obowiązków, odpuszczałam na kolejnych kilka miesięcy. W głębi duszy nie wierzyłam bowiem, że mogę osiągnąć swój zamierzony cel. "One mają taką budowę. One mają do tego predyspozycje. One, one, one..." Moja podświadomość miała zakodowane dwie rzeczy: "ćwiczenia są nudne" oraz "i tak nigdy nie osiągnę zamierzonego celu". Nie pytajcie, czemu tak uważałam, bo tak naprawdę nie mam pojęcia.

Większość osób ma podobny problem - nie wierzy, że uda się to, o czym skrycie marzą. Warto więc sprawdzić swoje przekonania na temat ćwiczeń i posiadania idealnego ciała. Jeżeli znajdziesz wśród tych przekonań coś, co Cię blokuje, wykonaj ćwiczenia opisane TU. Powtórz je kilka razy, aż zaczniesz kierować się nowym podejściem do sprawy.

Odkąd przeprogramowałam swoje przekonania, ćwiczę w zasadzie codziennie. Od początku roku opuściłam trening nie więcej niż siedem razy, gdy byłam chora. Uwielbiam ćwiczyć i czekam na moment, gdy mogę to robić, a gdy nie mogę, to czuję, że czegoś mi brak.

Tobie też się uda!



pozytywne myślenie, psychologia pozytywna, endorfiny, endorfina, inspiracje, motywacja, neurolingwistyka, NLP, podświadomość, prawo przyciągania, rozwój osobisty, techniki motywacyjne, motywujące teksty, inspirujące teksty, myśl pozytywnie, afirmacja, cytaty, sentencje, złote myśli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać