sobota, 23 marca 2013

Dziecko


Sting - Fragile



Podobno każdy z nas ma w sobie dziecko. Jako że nie jestem szczególną fanką tych małych istot, długo nie zgadzałam się z tym stwierdzeniem. Jak to? Ja? Nie, ja nie mam w sobie dziecka. Ja jestem inna od wszystkich:)

Dopiero mój znajomy pomógł mi to w pełni pojąć. Jego synek urodził się upośledzony. Nie rozumie znaczenia wszystkich słów. Postrzega świat za pomocą emocjonalnych sygnałów. Ważny jest dla niego miły, spokojny, kojący głos, uśmiech, przytulanie.

Gdy poznałam tego chłopca, pomyślałam, że podobnie jest ze zwierzętami. Podejdź wściekły do swojego psa czy kota, a ucieknie, albo zareaguje agresją. Nie wytłumaczysz mu, że miałeś ciężki dzień w pracy, że okres ci się spóźnia i się stresujesz. Albo śmiej się, baw z nim, głaszcz go - będzie szczęśliwy, nawet jeżeli Ty w głębi duszy jesteś smutny.

Może naprawdę mamy w sobie takie malutkie dziecko, które nie rozumie niczego, prócz naszych emocji i jest całkowicie od nas zależne. Wyobraź sobie więc, co się dzieje z takim dzieckiem, gdy non stop krytykujesz siebie (czyli tak naprawdę je) w swoim dialogu wewnętrznym, gdy jesteś na siebie zły, gdy masz do siebie żal... Ono nie może od Ciebie uciec. Przyjmuje te wszystkie baty i nie może nic z tym zrobić...

Bądźmy dla siebie bardziej mili i łagodni.


pozytywne myślenie, psychologia pozytywna, endorfiny, endorfina, inspiracje, motywacja, neurolingwistyka, NLP, podświadomość, prawo przyciągania, rozwój osobisty, techniki motywacyjne, motywujące teksty, inspirujące teksty, myśl pozytywnie, afirmacja, cytaty, sentencje, złote myśli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać