czwartek, 14 marca 2013

Ucz się od innych


Korzystaj z doświadczenia i wiedzy innych ludzi. Uff! Nawet nie macie pojęcia, ile wysiłku i samodyscypliny kosztowało mnie wprowadzenie tego w życie. Wyrosłam bowiem na typową "Zosię - samosię", co to do wszystkiego musi dojść sama. Kiedyś myślałam, że to zaleta. Dziś z całą pewnością wkładam to do pudełka z wadami. W końcu pokora jest służebnicą mądrości i nie po to istnieje cała masa książek, artykułów, blogów czy filmów, by samemu dochodzi do wniosków, które inni już dano wyciągnęli, i którymi chcą się z nami podzielić. Postanowiłam więc nie "odkrywać koła na nowo".

Oczywiście dobór autorytetów to odrębna kwestia. Najlepiej znaleźć kogoś, kto osiągnął sukces w dziedzinie, w której Ty chcesz go osiągnąć i prześledzić jego drogę, a czasem nawet zapytać jego samego (jeżeli tylko to możliwe).

Ale jest też inna rzecz, której warto być świadomym... Pamiętam, jak kilka lat temu znajomy oferował mi swoje doradztwo w pewnym temacie. Oczywiście nie chciałam go słuchać; byłam wręcz obudzona tym, że on w ogóle chce mi cokolwiek doradzać:) Przecież jestem "Zosią - samosią"! Jak będę potrzebowała, to sama go zapytam:) "Może powinnaś go jednak posłuchać?" delikatnie zasugerowała moja przyjaciółka. "Nie, bo jak to zrobię, dojdę najwyżej do punktu, do którego i on dotarł. A on tak naprawdę nigdzie w tej kwestii nie dotarł" odparłam stanowczo. I jakkolwiek zarozumiale to brzmiało, wtedy miałam całkowitą rację.

Inspiracją może być każdy człowiek, ale wzorem powinien być tylko ten, który swoimi dokonaniami naprawdę zasługuje na to miano. I choć z żalem stwierdzam, że w tej chwili nie mogę jeszcze być dla Was wzorem, to mam nadzieję, że przynajmniej zainspiruję Was do jego znalezienia.


 pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywnie; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać