piątek, 5 lipca 2013

Bądź szczery wobec samego siebie


Wspominałam już, że mózg trzyma się pewnych przekonań, tylko jeżeli widzi w nich jakieś korzyści. Możesz powiedzieć: "nie prawda; jakie niby korzyści mam z chronicznej nieśmiałości?". Nie wiem, ale Ty możesz się tego dowiedzieć. Jeżeli próbowałeś już spisać swoje przekonania na temat bycia nieśmiałym, oraz bycia pewnym siebie, a nadal nie dotarłeś do sedna problemu, zrób następujące ćwiczenie:

1. Podziel kartkę papieru na pół.
2. Na górze pierwszej kolumny zapisz pytanie: jakie mam korzyści z bycia nieśmiałym.
3. W drugiej kolumnie zapisz: "jakie są minusy bycia pewnym siebie".

Gdy zadajemy mózgowi pytanie, on zawsze znajdzie odpowiedź, może natychmiast, a może po jakimś czasie - wszystko zależy, na ile jesteś szczery sam se sobą (ego może się bowiem bronić przed poznaniem prawdy:)) W końcu będziesz jednak wiedział, dlaczego podświadomie sabotujesz swoje działania. I - uwierz mi - te odpowiedzi mogą Cię zaskoczyć:) Ja przerabiałam w ten sposób kilka przekonań i wnioski naprawdę mnie zadziwiły. Nie wpadłabym na nie "ot tak".

Niedługo opowiem też, jak zintegrować pozornie sprzeczne przekonania, a dziś życzę Wam szczerości wobec samych siebie, bo to daje klucz do wolności.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać