poniedziałek, 29 lipca 2013

Gdy uczeń jest gotowy, znajdzie się nauczyciel


W czerwcu mój znajomy poleciał ze swoją kobietą na urlop. 3 tygodnie w ciepłych krajach - super!
Nim opuścił Polskę, wpadliśmy na siebie niechcący.

- Co będziecie robić na wyjeździe? - zapytałam.
- Nie mamy konkretnych planów. Totalny spontan. Chyba oboje tego potrzebujemy. No ale znając Asię, to połowę tego czasu spędzimy szwendając się po plażach - zażartował. - A co u ciebie?
- Bardzo dobrze.
- Czytam Twojego bloga... To znaczy nie wszystko, ale od czasu do czasu. Fajnie piszesz... ale na mnie to nie działa...
- Nie? - zaśmiałam się, próbując udać oburzenie.
- Mi to chyba potrzebny jest prywatny guru.
- Nie jest, mówię ci.
- Powiadasz?
- Hmm - posłałam mu szelmowski uśmieszek.
- Dobra, będę leciał. Przywieźć ci coś z wakacji? - zapytał na wpół poważnie.
- Tak! Napełnij dla mnie butelkę.
- Yyyy... Wolałbym raczej opróżnić butelkę za twoje zdrowie.
- To wieczorem, a w dzień napełnij dla mnie butelkę kamykami z plaży - powiedziałam totalnie serio.
Nie bardzo wiedział, jak wybrnąć z sytuacji.
- Yyyy... Dobra... Zobaczę, co da się zrobić.

Po powrocie przysłał mi maila:

"Hej, dziwna kobieto:)

Próbowaliśmy z Asią napełnić butelkę, ale nie udało nam się do końca. Kamyki były za duże i większość z nich nie chciała przejść przesz szyjkę. Ale już chyba wiem, o co Ci z tym chodziło:)

Trzymaj się!"

Jest takie powiedzenie: "gdy uczeń jest gotowy, znajdzie się nauczyciel". Niejeden z nas chciałby mieć swojego prywatnego guru, ale nawet jeżeli go nie mamy, czy to powstrzyma nas przed zmianami?...

Większość z wybitnych osobistości tego świata, nie miała jednego nauczyciela, lecz zbierała malutkie lekcje tam, gdzie tylko mogli je zebrać. Einstein każdego dnia wiele czasu poświęcał na dziękowanie w myślach za te całe tabuny ludzi, dzięki którym doszedł tak daleko.

Twoim "małym" nauczycielem może być inspirująca rozmowa, książka, blog... - wszystko, dzięki czemu możesz urosnąć. Zbieraj te lekcje - z nich tworzysz swojego osobistego guru.

(źródło zdjęcia: Zszywka.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać