wtorek, 13 sierpnia 2013

Dokopać się do diamentu


Twoje PRAWDZIWE "ja", ta najgłębiej ukryta warstwa Twojej osobowości, jest jak diament. Jak to więc się stało, że zamiast lśnić, jest zakopana pod stertą łajna i polakierowanego po wierzchu, żeby dobrze wyglądało?

Gdy byłeś mały, a może nawet jeszcze, gdy byłeś nastolatkiem, mogłeś słyszeć mnóstwo "krzepiących" i "budujących" stwierdzeń, typu:

- nie dasz rady;
- jesteś za słaby;
- nie nadajesz się;
- brak Ci zapału;
- po co to robisz;
- wracaj do nauki;
- grubasek z Ciebie;
- itp.

Nie miałeś bladego pojęcia o istnieniu neurolingwistyki oraz o mechanizmach kierujących Twoim mózgiem, więc wszystkie te stwierdzenia przyjmowałeś jako prawdziwe, ponieważ mówili je ludzie, którzy byli autorytetami (jak, np. rodzice), a przynajmniej byli na tamten moment w czymś od Ciebie lepsi.

Kiedy zacząłeś dojrzewać, poczułeś nieco władzy nad swoim życiem (której też bardzo wtedy pragnąłeś) oraz przemożną potrzebę, by pokazać tym wszystkim ludziom, że nie mieli racji, ponieważ myśl, że mogliby mieć rację, była przytłaczająca, dołująca i przerażająca. Tak więc poprzez swoje działania, decyzje i słowa, zacząłeś im udowadniać, że:

- ja nie dam rady?!
- ja jestem za słaby?!
- ja się nie nadaję?!
- a właśnie, że mam zapał!
- robię, na co mam ochotę!
- nie zamierzam się uczyć!
- jestem szczupły i piękny!
- itp.

Prawdopodobnie wiele lat swojego życia, może nawet całe swoje życie, spędziłeś nie poznawszy swojego PRAWDZIWEGO "ja', bo byłeś zbyt zajęty udowadnianiem sobie i całemu światu, że ci wszyscy ludzie, którzy w dzieciństwie i wczesnej młodości nawkładali Ci do głowy bzdur, nie mieli racji.

Dziś jest idealny dzień, by zedrzeć lakier i rozgrzebać łajno. Wkrótce dokopiesz się do diamentu. Pomyśl przez chwilę, jakie rzeczy zrobiłeś w życiu tylko po to, by coś komuś udowodnić, by kogokolwiek usatysfakcjonować... Zastanów się też, czego na swój temat najbardziej się obawiasz. Może tego, że jesteś nieudacznikiem? Że jesteś brzydki? Że jesteś mierny i bezwartościowy?...

To wszystko nieprawda. Jesteś jak diament. Jesteś niepowtarzalny i wyjątkowy! I zapamiętaj słowa Einsteina: nie ocenia się ryby po tym, jak wspina się po drzewach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać