poniedziałek, 30 września 2013

Jestem tęczą!


Aaaa! Jestem tęczą! I bynajmniej jest to skutek palenia śmiesznych papierosków:) Tęczą mogę być w każdej chwili i bez żadnych używek.

Pisałam ostatnio o kolorach emocji i o moim tęczowym poczuciu radości. Skoro wiem, jaki kolor ma pozytywna emocja oraz gdzie się znajduje, nie pozostaje mi nic innego, jak "zarazić" nią cały organizm. Wykonuję więc szubką asocjację: wzmacniam kolor i rozciągam tę barwę od czubka głowy, po koniuszki palców. I jeszcze raz dokładam koloru. Bach! Zmieniła się chemia mojego organizmu.

Uwielbiam tego typu ćwiczenia. Kilka chwil po ich wykonaniu, czuję, jakbym dosłownie świeciła:) Mózg dostał nową informację, nowy obraz sytuacji: teraz radość, która jest tęczowa, jest wyrazista i jest wszędzie. Wspaniałe uczucie!

Ty też wykonaj ten prosty zabieg. Niech całe Twoje ciało napełni się kolorem pozytywnej emocji.
Przypomnij sobie moment, w którym byleś naprawdę radosny. Gdzie w Twoim ciele znajduje się to uczucie? Jak ma kolor? Gdy już odpowiedz sobie na te pytania, wzmocnij kolor. Nasyć go i szybko rozciągnij po całym organizmie. Wzmocnij barwę raz jeszcze!

Baw się tym. Napełniaj się dobrymi uczuciami. Czuj się szczęśliwy każdego dnia.



 (źródło zdjęcia: Zszywka.pl)

pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywni; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

czwartek, 26 września 2013

Emocje mają kolory


Emocje mają kolory, a dokładniej - emocje mogą być przez mózg postrzegane jako barwy. Zastanów się przez chwilę, gdzie w Twoim ciele mieści się, na przykład radość. Jaki ma kolor?...

U mnie radość mieszka w brzuchu, w gardle i trochę w głowie; przypomina tęczę, ale bez zimnych barw; jest też nieco bardziej mleczna, jakby rozmyta, z przewagą żółtego.

Każdy z nas indywidualnie postrzega miejsce i barwę emocji w swoim ciele. Istnieją oczywiście pewne klucze kulturowe, czyli schematy powtarzające się u wielu osób w danej kulturze. Nie jedno z nas będzie widziało rozpacz, jako barwę brunatną, prawie czarną, natomiast w krajach, gdzie biel jest kolorem żałobnym, rozpacz może "wyglądać" zupełnie inaczej.

Dziś nie szukaj jednak podobieństw do innych, nie porównuj się; spróbuj zlokalizować i "zobaczyć" swoje własne emocje. Wkrótce opowiem, jak je wzmocnić, zniwelować lub zupełnie zmienić.

Miłej zabawy:)

(źródło zdjęcia: Zszywka.pl)


Szukaj rozwiązań. Podpowiedzi są wszędzie.


(źródło zdjęcia: Zszywka.pl)

pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywni; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

czwartek, 19 września 2013

Wizualizować każdy może


Mam złą wiadomość dla tych, którzy sądzą, że nie nie potrafią wizualizować: jesteście w błędzie. Wizualizować może i potrafi każdy z nas.

Dla niedowiarków Paul McKenna proponuje proste ćwiczenie:

Zamknij oczy i odpowiedz sobie na następujące pytania:

- Jak wyglądają drzwi wejściowe do Twojego mieszkania?
- Po której stronie jest klamka?
- Jakiego koloru są ściany w przedpokoju?
- Gdzie stawiasz buty?

Aby na to odpowiedzieć, musiałeś to najpierw "zobaczyć" w swoich myślach. Obrazy te różnią się jednak od rzeczywistości. Bardziej przypominają hologramy niż realny świat. Gdyby było inaczej, nie potrafiłbyś odróżnić tego, co widzisz na żywo od tego, o czym myślisz.

Powtórzę więc raz jeszcze: każdy potrafi wizualizować. Jeżeli nie jesteś usatysfakcjonowany z "jakości" swoich wizualizacji, wykonuj asocjację, by wzmocnić ich efekt.

 (źródło zdjęcia: Tapetus.pl)

pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywni; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

środa, 18 września 2013

Zamknij się!


Wychodzisz spod prysznica, patrzysz w lustro, wycierając ręcznikiem wodę spływającą po Twoich ramionach. "Mam celulit (nie na ramionach w prawdzie, ale mam:))" myślisz. "Postarzałam się. Jestem nieatrakcyjna. Mam małe piersi. Przytyłam. Jak ja się w ogóle mogę komuś podobać?...

Nie! Nie! Nie! Natychmiast przestań. Nie da się kontrolować tego dialogu cały czas, ale gdy już świadomie go usłyszysz, równie świadomie na niego wpływaj.
Po pierwsze zlokalizuj, skąd w Twojej głowie wydobywa się głos. Może z jej tyłu, może z okolic czoła, a może dudni echem po całej Twej kopułce?:) Usłysz raz jeszcze wewnętrznego krytyka. Teraz wyobraź sobie, że niczym zwariowany duszek, wylatuje z Twojej głowy. Kręci się nad nią, zwija w kłębek, po czym z powrotem wlatuje do Twojego mózgu, ale od tej pory będzie brzmiał jak Goofy.

To proste ćwiczenie na dysocjację, czyli (upraszczając) zmniejszenie wrażenia, jakie ten głos wywołuje. Goofy mówiący: "mam celulit", "mam małe piersi", nie brzmi już tak strasznie:)

Możesz zmienić głos na jakikolwiek, jaki będzie Cię śmieszył.
Miłej zabawy!

(źródło zdjęcia: nieznane)

pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywni; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

piątek, 13 września 2013

Jesteś ponad to


Co słyszysz w swojej głowie, gdy borykasz się z problemami? Co mówi głos, gdy płeć przeciwna się Tobą nie interesuje? Co słyszysz, kiedy jesteś chory? Co kiedy odnosisz sukces?

Bez względu na to, jakie są Twoje odpowiedzi na te pytania, pamiętaj o jednym: nie jesteś głosem, który mówi - jesteś tym, który to słyszy.

 (źródło zdjęcia: nieznane)

pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywni; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

środa, 11 września 2013

Kto mieszka w Twojej głowie


Mateusz Grzesiak opowiadał kiedyś zabawną historię. Jako trzydziestoletni mężczyzna przyłapał się na tym, że myjąc żeby, nieustannie siebie krytykuje. Gdy wsłuchał się dobrze w ten głos, rozpoznał w nim jednego z rodziców, który skrytykował go, gdy mały Mateuszek mył zęby. Głos rodzica jako głos autorytetu wrył się jego podświadomość, tworząc w Mateuszu obraz jego, jako nieumiejącego porządnie umyć zębów. Jak u większości osób, stał się on głosem środkowej warstwy jego osobowości (Ogry mają warstwy).

Dialog wewnętrzny, jaki każdy z nas prowadzi, jest jednym z niewielu sposobów, by nasza środkowa warstwa mogła dać o sobie znać. Wiedz jednak, że nie jesteś na niego skazany, że da się nad nim pracować, da się go zmienić, i sprawić, by działał dla Twojego dobra.

 :)
(źródło zdjęcia: nieznane)

pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywni; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

poniedziałek, 9 września 2013

Upierdliwy lokator


Wyobraź sobie, że wstajesz rano i już od pierwszych minut nowego dnia towarzyszy Ci Twój upierdliwy lokator. Na każdym kroku słyszysz jego uszczypliwy ton i niekończące się uwagi.
"O, matko! Ale ty wyglądasz po przebudzeniu... Ha! Kopnąłeś się w palec! Sierota... Hmmm, chyba przytyłeś... W pracy pewnie znów będzie masakra, co? Jesteś nieatrakcyjny. Nikt cię nie zechce..."

Jak długo byłbyś w stanie to znosić, zanim wykopałbyś za drzwi uciążliwego towarzysza?
A teraz pomyśl przez chwilę o tym, kto mieszka w Twojej głowie. Kto i co mówi do Ciebie przez cały czas? Jaki jest ton jego głosu? Z kim kojarzy Ci się ta postać?

Pamiętaj, upierdliwych lokatorów Twojej głowy też możesz się pozbyć.

 :)

 (źródło: Ryjbuk.pl)

niedziela, 1 września 2013

Nie boję się przegrać, boję się poddać


(źródło: lovethispic.com)

Ile razy upada dziecko, zanim nauczy się chodzić? Ile błędów popełni, zanim nauczy się pisać? Ile godzin na treningu spędza tyczkarz, zanim wystąpi na zawodach? Ile razy nie uda mu się przeskoczyć poprzeczki, zanim pobije rekord? Ile razy potknie się alpinista, zanim zdobędzie szczyt? I czy jeżeli przewróci się u podnóża góry, to znaczy, że ma zawrócić?

Gdy małe dziecko upada, nie mówi sobie: "och, jestem beznadziejny! Nie nadaję się do chodzenia. Nigdy nie uda mi się tego dokonać. Chyba sobie odpuszczę..." Maluch próbuje aż do skutku.
Tyczkarz nie traktuje kontuzji jako sygnału, że powinien się poddać. Po kuracji, wraca do treningów.
Alpinista nie postrzega upadku u podnóża góry, jako znaku, czy przestrogi od losu, że powinien przestać się wspinać.

Czasem wygrywasz, czasem się uczysz. Najgorsze, co może Cię spotkać, to nie porażka, lecz poddanie się.

 (źródło zdjęcia: nieznane) 

pozytywne myślenie; psychologia pozytywna; endorfiny; endorfina; inspiracje; motywacja; neurolingwistyka; NLP; podświadomość; prawo przyciągania; rozwój osobisty; techniki motywacyjne; motywujące teksty; inspirujące teksty; myśl pozytywni; afirmacja; cytaty; sentencje; złote myśli

Może Ci się spodobać