sobota, 14 grudnia 2013

Kawa, muzyka, koty i pisanie


Jest niedzielne przedpołudnie. Krzysiek pojechał na siłownię, więc mam mieszkanie dla siebie. Moje dwa koty są grzeczne i w rozkosznych pozycjach śpią na kanapie. Z głośników płynie muzyka, która wprowadza mnie w dobry nastrój. Z kubkiem kawy siedzę przed komputerem i piszę tego bloga. Jestem spokojna i całkowicie szczęśliwa. Jestem w stanie flow. Czuję, że mam wszystko, że nie potrzeba mi nic więcej...

Ktoś, kogo dobrze znam, zapytał kiedyś internautów, dlaczego jeszcze nie podcierają się kasą i nie mieszkają na Majorce, skoro tak intensywnie praktykują rozwój osobisty. Pytanie miało charakter prowokacji i choć dla niektórych odpowiedź może być trudna do znalezienia, dla mnie było to oczywiste: bo nie każdy tego pragnie. Bo nie dla każdego pieniądze i ciepłe kraje są równoznaczne z poczuciem szczęścia.

Całe rzesze ludzi żyją w przeświadczeniu, że nie mogą być szczęśliwi, bo nie mają wystarczająco kasy, bo w Polsce jest zimno, bo są za grubi, bo są niewystarczająco piękni, itp. Co gorsze, żyją w tym przeświadczeniu, bo pozwolili, by media czy otoczenie wmówiły im, że to jest jedyna słuszna wersja szczęścia. Tacy ludzie gonią więc za takim szczęściem, walczą o nie i są wciąż nieszczęśliwi, bo tkwią w bezsensownej gonitwie za czymś, co jest albo nieosiągalne, albo totalnie im niepotrzebne. I nawet gdy uda im się dotrzeć do mety i zdobyć wszystko, co "jest im niezbędne do szczęścia", okazuje się, że mino to nie są nieszczęśliwi, bo stracili kawał życia na starania, a na dodatek... na miecie szczęścia nie ma.


A czy Ty wiesz, czego NAPRAWDĘ pragniesz? Co czyni Cię szczęśliwym? Za czym gonisz? I czy to, za czym gonisz, rzeczywiście da Ci szczęście?...


 (źródło zdjęcia: Zszywka.pl)

pozytywne myślenie, psychologia pozytywna, endorfiny, endorfina, inspiracje, motywacja, neurolingwistyka, NLP, podświadomość, prawo przyciągania, rozwój osobisty, techniki motywacyjne, motywujące teksty, inspirujące teksty, myśl pozytywnie, afirmacja, cytaty, sentencje, złote myśli
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może Ci się spodobać